Naar inhoud
 

Nieuwsbrief

Meld je aan

DD & IPT Podcast

Dit is dé podcast die de reis verkent van studenten en docenten van de opleiding Docent Dans (DD) aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten met de Inclusivity Pathway Training (IPT).

De hele dansafdeling deed mee aan een onderzoeksproject met het Lectoraat Sociale Rechtvaardigheid en Diversiteit in de Kunsten. Het doel was om meer te leren over de IPT en hoe het nuttig zou kunnen zijn voor hun beroep. Studenten, docenten en onderzoekers van het lectoraat en een onderzoeker van de Hogeschool van Amsterdam werkten en leerden samen. Het onderzoek werd financieel ondersteund door een subsidie van Centre of Expertise for Creative Innovation (COECI).

Door deze podcast te delen hopen we je te informeren over de IPT en over het plezier om samen te leren en ontdekken.

Geproduceerd door Camiël Kesser.
Muziek door Freerk Lenselink.
Beeld door Paulina Trejo Mendez.

Aflevering 1: Kennismaking met DD & IPT
Welkom bij de eerste aflevering van de IPT Podcast. Vandaag gaan we in gesprek met Rose (leerkracht), Hugo (DD4) en Ryan (DD1). Onze reis begint met een introductie, hoe is de IPT ontvangen? Waren er verrassingen? We kijken naar de algemene impact voor de leerlingen en de leerkracht. Engels. Gehost door Camiël Kesser.

Aflevering 2: Persoonlijke ervaringen
Welkom bij de tweede aflevering van de IPT. We gaan in gesprek met Vincent (docent), Hawa (DD1) en Sarah (DD3). Nu de IPT is geland zijn we benieuwd naar meer persoonlijke ervaringen. Hoe is het voor de studenten om dit leerproces aan te gaan met medestudenten en hun docenten? Verandert er iets aan de groepsdynamiek en hoe je beschikbaar bent voor elkaar? Luister in deze aflevering hoe de IPT zijn uitwerking heeft op dit proces. Nederlands. Gehost door Camiël Kesser.

Aflevering 3a: Senegal, aarden in uitwisseling
Welkom bij het eerste deel van aflevering 3, tevens opgenomen in Senegal. We gaan in gesprek met Damar (artistiek leider DD), Iris (DD2) en Juanita (DD3). De studenten zijn op uitwisseling in Senegal en worden geconfronteerd met een andere wereld. Welke tools hebben ze vanuit de IPT kunnen toepassen om goed te gronden in deze omgeving? Om beschikbaar te zijn voor zichzelf en hun medestudenten? Nederlands. Gehost door Camiël Kesser.

Aflevering 3b: Senegal, verdieping van de IPT
Welkom bij het tweede deel van aflevering 3, tevens opgenomen in Senegal. We gaan in gesprek met Lot (lid van kernteam DD) Tim (DD3) en Louise (DD2). De omgeving van Senegal maakt veel los bij de studenten. Lot is mede verantwoordelijk geweest voor het ontstaan van de uitwisseling. De studenten hebben tools gekregen om de IPT beter toepasbaar te maken, werken die wel? Heeft de uitwisseling met de Afrikaanse studenten in Senegal impact op het sneller toepassen van de IPT-tools? Nederlands. Gehost door Camiël Kesser.

Aflevering 4: Ontwikkelen als leraar
Welkom bij de vierde aflevering van het IPT. Vandaag hebben we een gesprek met Marlie (DD4) en Maxi (leraar). In de IPT kwamen verschillende aspecten van ontwikkeling aan bod. Je positie als leerkracht maar ook als privépersoon wordt ontleed en tegen het licht gehouden. Waar zaten de ruimtes voor persoonlijke ontwikkeling? Hoe heeft de IPT je laten merken dat die plekken wat stoffig waren? We zijn bijna aan het einde van onze reis, terugkijkend, wat resoneert bij jou het meest? Engels. Gehost door Camiël Kesser.

Aflevering 5: Toekomst van DD & IPT
Welkom bij de vijfde en laatste aflevering van de IPT. Vandaag hebben we een gesprek met alleen de docenten, Jelle, Samuel. Roos en Maxi. Het is een interessante reis geweest. Hoe vonden de docenten het om deze reis samen met hun leerlingen aan te gaan? Zijn er overeenkomsten of kansen die ze gemist hebben in hun eigen tijd als student, toen ze geen IPT-cursus hadden? Als we naar de toekomst kijken, hoe zouden zij graag zien dat de IPT zijn plaats inneemt binnen de studie van DD? Engels. Gehost door Camiël Kesser.

Delen
 

Nieuwsbrief

Meld je aan